Jag lever

Ekar tomt här i bloggen. Har verkligen ingen motivation! Beror på vissa saker som hänt den senaste veckan. Vi kanske ska flytta vilket gör mig väldigt ledsen och får ångest. Älskar denna lägenhet, vår första gemensamma lägenhet. Hade så mycket planer på hur vi skulle inreda den! Har inte ens hunnit hängt tavlor eller ens köpt lampor. Anledningen till att vi ska flytta är för att Christian ska börja plugga på universitet i oktober och får alltså inga pengar! Han kommer söka ett jobb men kommer bara jobba kanske 12 timmar i veckan som mest och får alltså inte alls mycket pengar. Vår lägenhet är även ganska dyr så han kan inte bo kvar och jag kan inte betala hyran själv. Därför har vi tänkt på att kanske flytta in i ett hus med tre kompisar. Huset är en av kompisarnas mormors gamla hus med hon har flyttat till ett ålderdomshem och därför äger kompisens föräldrar det just nu och då tänkte vi alla bo där och betala hyra till föräldrarna. Det hade blivit så himla mycket billigare att flytta dit, vilket betyder att jag hade kunnat lagt undan och sparat åtminstone hälften av min inkomst varje månad. Det negativa är att vi har redan bott med christians familj i 1,5 år och jag tyckte det var katastrofalt! Mådde så dåligt och var stressad hela tiden, kändes inte som "hemma" och var överlycklig när vi fick lägenheten vi har nu. Men på andra sidan så hade vi fått två stora rum nu (hos hans föräldrar hade vi bara ett och ett delat badrum) och vi hade fått eget badrum också! Hade alltså typ bara delat kök och så! Huset är faktiskt ganska stort! Finns liksom tre badrum, ett ganska nytt kök, en stor balkong/terass och en trädgård. Finns även källare där killarna ville ställa soffa och tv och ha det som ett rum där man träffs när man har kompisar och dricker osv. Så jag har verkligen blandade känslor. Men det är lite kvar att renovera och möblerna från mormorn är fortfarande kvar! Rummet vi hade fått är ganska stort med trägolv och vita väggar och stora fönster! I det rummet är det en dörr där det är en trapp upp! Där på övervåningen är ytterligare ett rum (ganska mörkt där mycket måste renoveras) och snedtak. Där finns även ett badrum där måste dom dra nya rör och byta ut badkaret med dusch osv! På övervåningen som vi hade fått är det ganska mycket att göra. Det är mörkt trätak och "väggar" förutom i badrummet och det måste dom byta ut för det är skadat men dom sa att dom kunde ta vitt trä eller så kan vi måla över med vitt. Fönstren är bara på ena sidan i taket och då är det hur mörkt som helst på andra sidan av rummet. Eftersom att det även är snedtak så är det hur svårt som helst att möblera då det verkligen inte får plats någonting längst mot väggarna.

Har verkligen så delade meningar. Liksom jag är den enda som jobbar heltid och går och lägger mig 21 på kvällen och kliver upp 4.40. Dom andra är studenter och kommer vara vaken hur länge som helst och festa osv! Men vi måste komma med regler! Att man måste vara tyst vid 22 tiden till exempel, att dom inte får ha vänner över hur länge som helst på vardagarna om dom inte är tysta osv. Och sen måste vi planera hur vi gör med städning. Min värsta oro är att vi alla kommer bråka om småsaker hela tiden och att dom inte är tysta eller har vänner över hela tiden så jag inte får någon lugn och ro. Jag är en sån person som älskar att vara ensam. Älskar att bara kunna tänka på mig själv och vad jag vill göra och inte höra någon annan osv.. Så det är verkligen hur svårt som helst.. Kan berätta mer om allt någon annan dag. Än är det inte 100% klart och vi vet inte ens när vi kan flytta in. Allt detta har lett till en väldigt stressig vecka då Christian och jag har småbråkat nästan hela tiden. Men nu är det tack och lov bättre :)

Detta blev förresten min morgon! Christian sov hos en kompis då dom ville kolla på serier igårkväll hos kompisen och skulle träffas hos honom imorse också med några andra för att åka och spela paintball ganska tidigt. Så jag har faktiskt varit helt själv sen igår kväll! Skönt det också ;)



Kommentarer
Postat av: Isabelle Lindberg

Hej, jag brukar titta in på din blogg ibland :)
Tråkigt att du och Christinan inte kan bo kvar i lägenheten. Jag antar att det inte finns någon motsvarighet till CSN i Tyskland? Känner mig tacksam att högskole- och universitetsstudenter i Sverige får ungefär 10 tusen i månaden. Vad vi svenskar tar sådant för givet egentligen, fick verkligen en tankeställare nu. Jag hade inte klarat av mitt liv utan CSN. Jag hade fått bo kvar hos min mamma tills jag är färdig sjuksköterska och jag hade aldrig kunnat skaffa mina katter eller bo tillsammans med min pojkvän..
Det blir säkert bra tillslut med huset! Ni kanske kommer få det jätteroligt att bo tillsammans med vänner, som ett kollektiv :) Ni får göra städscheman tillsammans ;) Det kommer säkert vara en upplevelse som senare i livet ger dig erfarenhet, av hur människor fungerar osv.

Hoppas stressen släpper snart och att flytten blir odramatisk. Om du behöver prata av dig med någon så finns jag gärna. Hade varit så kul att ha kontakt igen.
Kram :)

Svar: Hej! Vad roligt att du läser! :) men ja eller hur! Det finns något som studenter kan få men Christian vill inte så gärna låna pengar varje månad och sen vara skyldig massa pengar när han är klar. Det skulle bli alldeles för mycket pengar eftersom han kommer plugga 5-6 år. Istället får han söka ett jobb där han bara behöver jobba 10-12 timmar i veckan så han får in lite pengar iallafall :) och sen vill han så gärna prova på att bo med sina kompisar också vilket jag självklart förstår! Det är inte min dröm men det är en av hans och det respekterar jag och vill absolut inte tvinga honom att bara bo med mig när han har tillfälle att prova på det just nu. Det varar ju inte förevigt och kanske till och med blir bra för mig med! Annars får jag söka en egen billig lägenhet i närheten så får vi träffas ofta ändå :) men ja absolut hade varit jätteroligt att få kontakt igen! Och hoppas allt är bra med er och era katter med :)
somebodyelseslife.blo.gg

2016-09-11 @ 14:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: