Vad jag ätit idag

Klockan är nu 20.00 och jag tänkte visa vad jag ätit idag. Eftersom det är kväll så kommer jag säkert inte äta något mer idag.

Så nu börjar vi med frukosten! 

Gröt med chokladprotein, multivitaminpulver, "sirap" med hallon smak, vanilj Cappucino och vatten. 




Några timmar senare gjorde jag en smoothie bowl gjord på bär, banan, lite mjölk och spenat. Lade sedan på banan, lite müsli och så. 



Middagen blev grönsaker mixade med vitlök och gul lök, salt och peppar och några andra kryddor, stekte det lite lätt och blandade kvarg och tre ägg i en skål och lade allt i en ugnsform. Sedan hävde vi bara över smeten med ägg och kvar över allt och det blev hur gott som helst. Hade ett recept i en kokbok som vi provade. Till det blev det även en tomat och mozzarella sallad med basilikum, bästa som finns. Älskar det. 
Nu för ett tag sedan åt jag detta. Detta var så sjukt gott! Gjorde kanske 10 stycken haha. Jag tog havregryn och blandade med en matsked honung och en matsked margarin. Lade det i muffinsformar och lade sedan vaniljkvarg över det och toppade med lite bär. Sedan dess (17- tiden) har dom legat i frysen. Så enkelt och gott! Smakar som glass :) 

Drack även Smoothien som jag köpte tidigare idag och utöver det har jag druckit ganska mycket vatten idag. 

Blev väldigt mycket nyttigt idag men jag och Christian försöker äta så nyttigt som möjligt. Självklart blir det lite onyttigt ibland också haha! Balans kallas det ;) 


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad kul med fler utlandssvenskar, jag bor nämligen också i Tyskland :-)

Svar: Oj! Vad kul! Vart i Tyskland bor du? :)
somebodyelseslife.blo.gg

2016-04-16 @ 11:27:10
URL: http://lindaviktoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: