det bra med hösten

Jag längtar så mycket efter hösten nu. Vet att många också gör det och även många som hatar höst och vinter och vill ha sommar året runt. Själv tycker jag det ska bli så skönt och mysigt. Kanske för att vi här i Tyskland har haft väldigt mycket sommarvärme ända sen maj och det kommer nog fortsätta någon vecka till. Här kommer några saker jag längtar efter med hösten
 
- Alla insekter försvinner (ÄNTLIGEN! vi har haft spindlar, flugor och andra konstiga saker i vårt rum och jag är så glad att dom snart försvinner)
 
- Man kan äntligen ha fönstret öppet och kyla kommer in. ( här har vi haft 30+ grader sååå många dagar och veckor i sommar och vi som har rum på tredje våningen så kommer all värme upp hit till oss och vi har sol på eftermiddagen och hela kvällen. Så jobbigt att ha rum som en bastu så man knappt kan sova)
 
- Tända ljus 
 
- Mys! filmmys, ha massa täcken och filtar och mysa med tända ljus och veta att det är kallt ute
 
- Halloween! Jag älskar Halloween. Jag tycker det är så mysigt när det blir mörkt tidigt på kvällarna, ibland tittar man ut så går det massor med barn och plingar på dörrar och frågar efter godis. Och såklart skräckfilmer (som jag tyvärr måste kolla på själv då Christian inte tycker om dom)
 
- Varm oboy eller te blir så mycket godare och mysigare att dricka när det är kallt ute
 
- Känslan av att veta att det snart är jul
 
- Fina höstkläder! Stickat och tjocka mysiga strumpor till exempel
 
- Mörka nagellack
 
 bild från nästan 2 år sedan då jag fortfarande bodde i Sverige och Christian hälsade på



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: