Partykväll

I lördags kväll så åkte jag och Christian som sagt till en kompis för att dricka lite och för att gå på disko. Det var typ den bästa kvällen någonsin, hade så himla kul och alla var på bra humör fram tills vi satt på tåget hem i 25 minuter, kom till "hauptbahnhof" i hannover, alltså "main station" (Märker att det har blivit väldigt svårt för mig att hitta rätt Svenska ord till saker och ting haha! Sedan fick vi vänta där i ungefär 40 minuter så vi gick till McDonald's där några köpte nåt att äta men inte jag och sen satt vi på tåget igen ända hem i ungefär 10-15 minuter och sen fick vi gå hem i ungefär 5-10 minuter haha. Var hemma vid halv 5 ungefär. Men det är alltid så när vi ska på just det där diskot, men det är verkligen det bästa. Det är jämt mycket folk, det är sjukt stort och jättebra musik!
 
 
 
 Jag älskar att ta bilder på mig och Christian, speciellt när vi ska ut och är fixade haha.
Fast jämt slutar det med att vi gör massa miner istället haha!
Avslutar med en bild på mig och Christoph haha, som alltid ska vi ta bilder på oss! Det är lite kul att mina närmsta vänner jag har här heter liksom "Christian, Christoph och Christina" haha, sen har jag ju andra kompisar som jag gillar lika mycket som dom här också men dom är dom ända med väldigt lika namn haha!
 
Hade en sån sjukt bra helg och hoppas att nästa blir minst lika bra. Ser fram emot denna vecka också då Christian börjar sina två veckor i skolan (han jobbar 6 veckor, går sedan i skola 2 veckor, jobbar 6 veckor osv) och det betyder att han kommer hem tidigare än vanligt när han jobbar! På tisdag slutar han liksom 11.20 så det blir jätteskönt för mig så slipper jag vara hemma själv och ha tråkigt! :)


Kommentarer
Postat av: Marita Turesson

Vad fina ni är:-) (Skrev på fel nyss)

2014-09-29 @ 15:59:34
Postat av: A

Hittade din blogg bland kommentarerna på Gabriella Joss blogg och undrade bara lite om ert långdistansförhållande. Du behöver ju absolut inte svara om du inte vill :p Men undrar bara hur relationen mellan dig och hans familj är/har varit och även mellan honom och din familj? Har ni kommit bra överens? Problem med språket? Vad tyckte era föräldrar när ni först berättade att ni hade träffat någon från ett annat land? Och att ni träffades online? Vad tycker hans familj om dig och din om honom? :p

Svar: Självklart kan jag svara :) Relationerna mellan båda våra familjer är väldigt bra. Självklart är språket ett problem men min pojkväns familj kan väldigt bra engelska men dom pratar Tyska med mig, förstår jag inte vad dom säger så frågar jag bara så svarar dom på engelska :) Mina föräldrar och familj är dock inte så jättebra på engelska, eller dom vågar typ inte prata så det är lite tråkigt men dom tycker om varandra ändå så det är inga problem :) Vi träffades som kompisar (fast vi båda tyckte om varandra mer än så) så jag frågade mina föräldrar om en kompis som jag pratat med och skypat med länge kunde komma och hälsa på och efter att ha frågat ett antal gånger så sa dom ja :) Mina föräldrar tycker det är kul att jag träffat någon och gör något "annorlunda" och flyttade hit till Tyskland så dom tycker det är också spännande för min egen del och för deras. Som jag sa tidigare så kommer vi alla bra överrens och jag tycker väldigt mycket om hans familj (även fast dom är lite stökiga ibland som jag inte är van vid haha) och min familj älskar honom och tycker han är väldigt snäll och trevlig! :) Väntar spänt på att våra föräldrar ska träffas, kommer bli så nervöst haha ;)
somebodyelseslife.blo.gg

2014-09-30 @ 09:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: